lördag 12 mars 2022

Owe Törnqvist

Varmt Grattis!

Ove fyller 93 år idag den 12 mars 2022. 

Hemmets Journal
Nr 30, 1992
Serien: I nöd och lust - en serie om kärlek

Berit och Owe möttes i ett TV-program och fann att de har samma syn på livet...

De trömmer om att leva som Adom och Eva

Det där med Adam och Eva är förstås inte bokstavligt, men nästan...
Berit Gullberg och Owe Törnqvist drömmer om att leva nära naturen, långt från förstörelsen av vår jord.
Drömmen om att skapa en naturby bar Owe på redan när han träffade Berit i ett TV-program för åtta år sedan. Nu är den på väg att bli verklighet. 




Hemmets Veckotidning
Nr 7, 1993
Serien: Dina drömmar avslöjar dig

Jag står på scenen
- Och har glömt varenda replik...




Hemmets Veckotidning
Nr 24, 1993
Serien: Mitt första hem

Här skrev jag låtarna som drev mig i landsflykt
- men nu har jag hus och hem över hela världen...

När Owe Thörnqvist var som mest populär i början av 0-talet arbetade han oavbrutet:
- Jag uppträdde och skrev nya visor dygnet runt.
Men mina texter var tydligen för frispråkiga - och reaktionen fick mig att lämna landet.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar