onsdag 6 oktober 2021

Lill Lindfors

Allas Veckotidning
Nr 7, 1991
Livslustan

Mina besök hos Anders slutar alltid med att jag tar mina plastkassar och går!

- Är man engagerad i något viktigt knner man också livslust. 
Det konstaterar nygifta Lill Lindfors som satsar både hjärtat och pengarna på att hjälpa fattiga barnhemsbarn i Brasilien.
En annan livslust är maken Anders, som hon bor med.
Då och då...





Hemmets Journal
Nr 47, 1991

Nu flyttar Lill till sin man Anders
- men det tar tid att packa allt hon samlat genom åren...

Jag som är krigsbarn kan ju inte kasta en enda sak!





Hemmets Veckotidning
Nr 42, 1996
Serie: Mitt första hem

Gästerna fick sitta på lådor
- men tack vare Masken Mask kunde jag köpa både soffa och bord!

Möbler lyste med sin frånvaro - men Lill Lindfors själv lyste av lycka när hon flyttade till första egna lägenheten! Till en början  inredde hon med lådor, men i takt med att hon blev känd bytte hon ut kartonerna...
Idag bor hon mitt i stan, på bekvämt avstånd till jobbet. Enda nackdelen är att det blir problem med lakanen...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar