torsdag 19 augusti 2021

Lasse Berghagen

Hemmets Journal
Nr 23, 1993

- Jag har just skrivit en låt om Stockholm. Kan ni inte följa med ut i studion och lyssna få får jag höra vad ni tycker. 
Sa Lasse och spelade "Stockholm i mitt hjärta" för fotografen Kurt Pettersson och mig.
Jag vill minnas att han skrivit den på uppdrag av Ulf Adelsohn som var landshövding i Stockholm då.  
Året var 1993 och vi gjorde det här reportaget för Hemmets Journal...


Lasses visa om teddybjörnen vann stort när barnen röstade.

För mig känns det som att vinna Nobelpriset

Jag blev så glad att jag grät, säger Lasse Berghagen. 
När barnen själva fick välja blev hans visa Teddybjörnen Fredriksson överlägsen favorit. 
- Tänk att till och med slå ut Den blomstertid nu kommer...




Täby Centrum Tidning
Nr 15 hösten 1992




Lars Berghagen gick ur tiden den 19 oktober 2023.
Nyheten slog ut allt annat på sociala medier den dagen. 
Kriget i Ukraina, kriget i Gaza, svenskmorden in Bryssel, gangsterbrottsligheten
i Sverige, Turkiska Räven i Turkiet och de just gripna storspionerna.
ALLT!
Det var något väldigt sunt i det... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar